Proud Infidel ranting about the ongoing war against democratic and secular values (Don't fool yourselves)! Maybe a voice of sanity in a wide ocean of madness.

20061214

Konferens

En svensk gymnasielärare har deltagit i förnekelsekonferensen som hölls i Teheran den 10-12 december. Gymnasieläraren säger:



- Jag höll en föreläsning om demografi. Jag vände ut och in på siffran sex
miljoner, förklarar han.När 35-åringen resonerar utgår han från en uppsats som
han skrev 1997, efter två års historiestudier på Lunds universitet.- Lärarna
blev sura på siffran jag la fram. De gillade inte mig.Om de etablerade
historiker som kom fram till sex miljoner mördade judar, säger han:- Alla är
urusla på att presentera metoder för sina beräkningar.Vad anser du om att många
tycker att dina åsikter är antisemitiska?- Jag förstår inte hur en siffra på sex
miljoner kan vara fördomsfri och resonabel, när den räknas fram på ett barnsligt
sätt, och 300 000 anses rasistisk.


Vad denne förintelseförnekare och historierevisionist- tillsammans med andra likasinnade- inte begriper är att ; Det spelar för fan ingen roll om det är 300 000 eller om det är 6 000 000. Om så bara en enda jude dödas bara på grund utav att han är jude, om så bara en enda muslim dödas bara på grund av att denne är muslim, om så bara en enda människa dödas bara på grund utav dennes politiska övertygelse- Så är det en mänsklig tragedi som, som, som.............ARRRRGH! Jag tror jag exploderar!

Nävisstja, jag är ju ingen islamist.

Update: SVD tar upp ämnet mer utförligt.

Gudmundson resonerar runt ämnet och har helt rätt. Naturligtvis har Jan Bernhof rätt att säga och tycka som han vill. Även om han har fel i sak. Att man har idiotiska åsikter är inte ett skäl för uppsägning!

Update: Mer info fanns att finna hos JIHAD I MALMÖ.

Jan Lenhoff
presenterar sig själv så här:
"I, Jan Bernhoff, was born in
Umeå 1971 and grew up in
Haparanda in northern
Sweden by the Finnish
border.
I have studied history and languages at the university of Lund in
southern Sweden, and I finished my studies at Teachers´ Highschool in Stockholm
in 1999, now working as a computer teacher at Åsö Community College in
Stockholm."
****
Men man söker naturligtvis efter en förklaring
till
varför en till synes normal ung man som studerat
lite historia på
högskolenivå kan förneka Förintelsen
och umgås med internationell drägg i
Teheran....
Vad finner man då på Bernhoff om man googlar lite ?
***
En
insändare i Metro 2002 där han uttalar sig för
begränsning av invandringen:
"Mina egna
åsikter härrör från det faktum att jag ägnar mig åt vuxenutbildning, där
inslaget av invandrare är stort: Eftersom jag vill att resurser ska finnas för
utbildning och integrering - och inte multikulturalisering - av de invandrare
som redan finns här, vill jag att den fortsatta invadringen ska begränsas till
ett fåtal politiska flyktingar. Detta innebär även nej till s k
familjeåterförening, som inte finns inskriven någonstans i FN-deklarationer, men
som ändå bidrar starkt till invadringen för Sveriges del. "
***
Att han
(tillsammans med Ahmed Rami och Lauritz Dahl)
deltog
i den iranska tävlingen
om "roligaste" Förintelse-
karikatyr. Fullständig
förteckning här.
Att
hans skoluppsats om Pearl Harbour (som hävdar
att det japanska angreppet var
berättigat) finns till
salu på Nordiska förlaget
...





0 Comments:

Post a Comment

<< Home