Proud Infidel ranting about the ongoing war against democratic and secular values (Don't fool yourselves)! Maybe a voice of sanity in a wide ocean of madness.

20061124

Klargörande

Efter påstötningar från olika håll vill jag bara klargöra en sak.

Jag har inget emot Araber, jag har inget emot utlänningar, jag har heller absolut inget emot muslimer. Jag är själv ej av Svensk härkomst (nej- jag är inte jude).

Skall jag sätta ett epitet på mig själv (även om jag ogillar det), så får det bli något såsom "Frihetsälskande sekulär liberal humanist, ateist och demokratiförespråkare"- eller nåt...

Det innebär bland annat att jag är emot alla totalitära, imperialistiska, inhumana själv- och våldsförhärligande ideologier. Till dessa hör förutom islam även nazism och kommunism. Dessa tre exempel har dessutom mycket mer gemensamt än det finns skillnader!

Islam är ingen ras! Muslimer är ingen ras! Islam är en totalpolitisk ideologi! När jag inte längre får kritisera en ideologi som håller på att förstöra stora delar av världen då.... Ja, var fan skall man ta vägen?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home